Szarlotka orkiszowa bez cukru

Co zrobi膰 kiedy bliska Ci osoba przynosi z ogrodu koszyk jab艂ek i gruszek? 馃檪 Upiec najprostsz膮 i najzdrowsz膮 szarlotk臋 na 艣wiecie! Bez cukru, nabia艂u i m膮ki pszennej, a s艂odkiej i pachn膮cej tak jak powinny pachnie膰 d艂ugie jesienne wieczory, jab艂kami, cynamonem i mi艂o艣ci膮 <3

Sk艂adniki:

  • 2 szklanki m膮ki orkiszowej lub owsianej (lub zmiksowanych p艂atk贸w owsianych)
  • 1 艂y偶ka 艣wie偶o zmielonego z艂otego lnu (siemie lniane)
  • 1/2 szklanki oleju kokosowego
  • 150 g daktyli
  • ekstrakt z wanilii
  • cynamon
  • 1,5 kg jab艂ek (opcjonalnie jab艂ka i gruszki)

 

Wykonanie:

Daktyle namaczamy w ciep艂ej wodzie na 1-2 godziny. Gdy b臋d膮 ju偶 mi臋kkie miksujemy je (u偶ywamy blendera r臋cznego) wraz z olejem kokosowym na past臋. Dodajemy m膮k臋, len i ekstrakt z wanili, mieszamy do uzyskania ciasta, mo偶emy pom贸c sobie d艂oni膮 wyrabiaj膮c ciasto. Ma艂膮 tortownic臋 wyk艂adamy papierem do pieczenia, wyklejamy dno i brzegi ciastem, zostawiaj膮c ok 1/3 obj臋to艣ci ciasta na wierzch. Ciasto wk艂adamy do piekarnika nagrzanego na 180 st. i pieczemy 15 min.

Jab艂ka (i gruszki, jesli tak偶e ich u偶yjemy) dok艂adnie myjemy i kroimy na kawa艂ki. Dusimy przez kilka minut z odrobin膮 wod膮, aby delikatnie zmi臋k艂y. Mieszamy z cynamonem, a nast臋pnie wyk艂adamy na podpieczone ciasto. Na wierzchu kruszymy w d艂oniach pozosta艂e ciasto, tak aby pokry膰 jab艂ka. Ca艂o艣膰 pieczemy jeszcze przez ok 20 min. az delikatnie si臋 zarumieni. Kroimy po wystudzeniu.