Sałatka z komosy ryżowej

Komosa ryżowa, inaczej quinoa, jest zbożem bezglutenowym. Wykazuje wyjątkowe właściwości zdrowotne i odżywcze. Jest bogatym źródłem pełnowartościowego białka, zdrowych kwasów tłuszczowych, a także wielu witamin i składników mineralnych. Ma także właściwości antyoksydacyjne oraz potencjalne działanie antynowotworowe.

Sałatka z komosy jest świetnym pomysłem na posiłek „na wynos”. Najlepiej przygotować ją poprzedniego dnia, a rano przełożyć do pojemników śniadaniowych (tzw. lunch boxów). Sałatka zapakowana na wynos jest idealnym posiłkiem zarówno dla dzieci do szkoły jak i dla dorosłych do pracy.

Składniki:

  • 1/2 szklanki komosy ryżowej
  • awokado
  • ogórek
  • suszone pomidory wraz z olejem
  • ząbek czosnku
  • sól himalajska
  • pieprz
  • mielony kminek
  • garść pestek słonecznika i dyni
  • spora garść rukoli lub młodego szpinaku
  • natka pietruszki lub koperek

Wykonanie:

Komosę ryżową gotujemy w wodzie ze szczyptą soli himalajskiej.  Awokado oraz ogórka obieramy i kroimy w kostkę. Suszone pomidory kroimy w paseczki. Pestki prażymy przez chwilę na suchej patelni.

Do miski wrzucamy wystudzoną komosę, dodajemy warzywa i pestki. Wlewamy łyżkę oleju z suszonych pomidorów, doprawiamy do smaku szczyptą mielonego kminku, odrobiną soli i pieprzu. Mieszamy i dekorujemy posiekaną natką pietruszki lub koperkiem.