Sałatka z komosy ryżowej z kiełkami

Jak Święta, to wiadomo, na stole obowiązkową pojawią się sałatki 🙂 Przygotowując je skorzystajmy z bogactwa pierwszych wiosennych nowalijek, czyli kiełków.

Kiełki są prawdziwą skarbnicą wartości odżywczych. Rosnący kiełek, który za chwilę przemieni się w dorodną roślinę i wyda owoce, wyciąga z ziarna wszelkiego rodzaju witaminy, nienasycone kwasy tłuszczowe, makro- i mikroelementy, enzymy, białka oraz łatwo przyswajalne węglowodany.

Kiełki możemy uprawiać w domu na parapecie okiennym.

Składniki:

  • 1/2 szklanki komosy ryżowej
  • awokado
  • pomidor
  • 1-2 łodygi selera naciowego
  • łyżka oliwy z oliwek
  • sól himalajska różowa
  • pieprz
  • natka pietruszki lub koperek
  • spora garść kiełków, np. rzeżuchy, rzodkiewki, brokułu i lucerny
  • opcjonalnie: możemy dodać smażone na oleju kokosowym kawałki piersi z kurczaka

Wykonanie:

Komosę ryżową gotujemy w wodzie ze szczyptą soli himalajskiej. Awokado oraz pomidora obieramy i kroimy w kostkę. Selera kroimy na małe kawałki. Do miski wrzucamy wystudzoną komosę, dodajemy warzywa. Wlewamy oliwę i doprawiamy do smaku szczyptą soli i pieprzu. Mieszamy i dekorujemy sporą ilością kiełków.