Komosa ryżowa z warzywami

Komosa ryżowa – kto zna? kto je? Naturalnie bezglutenowa „kasza” o wielu właściwościach:

  • zawiera tzw. kompletne białko, czyli takie które ma wszystkie aminokwasy potrzebne do dostarczania z pożywieniem
  • zawiera lizynę, ważną dla wzrostu i odnowy tkanek
  • jest źródłem manganu, magnezu, wapnia, żelaza, miedzi i fosforu
  • zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe, między innymi te z grupy omega-3
  • ma wysoką zawartość witaminy E.

Składniki:

  • 1/2 szklanki komosy ryżowej
  • szklanka ugotowanej ciecierzycy
  • mieszanka świeżych lub mrożonych warzyw: marchewka, papryka, cebula, groszek zielony, cukinia
  • olej kokosowy bezzapachowy
  • sól himalajska
  • mieszanka przypraw: u mnie zioła prowansalskie

Wykonanie:

Komosę ryżową wsypujemy do garnka i kilkukrotnie płuczemy pod gorącą wodą. Następnie wlewamy około szklanki wody, dodajemy szczyptę soli i gotujemy aż woda wyparuje, a komosa będzie miękka.

Na patelnię (najlepiej wok) wkładamy łyżkę oleju i wrzucamy pokrojone warzywa, całość podsmażamy mieszając, aż warzywa zmiękną. Na koniec dodajemy ugotowaną komosę oraz ciecierzycę. Całość doprawiamy do smaku i mieszamy. Podajemy na ciepło lub zimno jako sałatka.