Dieta wegetariańska i wegańska

To obecnie dwie z najpopularniejszych diet, chętnie wprowadzanych przez entuzjastów pro-zdrowotnego trybu życia. Pamiętaj, aby prawidłowo je rozróżniać. Wegetarianizm wyklucza ze spożycia wyłącznie produkty pochodzenia zwierzęcego. Weganizm jest natomiast dosyć rygorystyczną postacią wegetarianizmu, która eliminuje z jadłospisu nie tylko mięso, ale i wszystkie produkty pochodzenia zwierzęcego – w tym nabiał i jaja.

Co zyskasz dzięki diecie wegetariańskiej?
• pozbędziesz się zbędnych kilogramów i nauczysz w jaki sposób utrzymać prawidłową wagę ciała,
• uregulujesz problemy z trawieniem,
• wyeliminujesz – całkowicie lub częściowo – „złego” cholesterolu,
• wzmocnisz odporność i siłę fizyczną.

Jak zmieni się Twój organizm po wprowadzeniu diety wegańskiej?
• spowolnisz proces starzenia, dzięki optymalnej ilości witamin witamin antyoksydacyjnych – A, C i E,
• zwiększysz odporność na schorzenia cywilizacyjne, m.in. miażdżycę, otyłość dzięki wysokiej zawartości błonnika,
• zminimalizujesz ryzyko diagnozy nadciśnienia tętniczego, dzięki dużej ilości potasu oraz magnezu,
• dostarczysz optymalnej ilości „dobrych tłuszczów” (nienasyconych kwasów tłuszczowych),
a tym samym zminimalizujesz podatność na choroby serca.

JAK WYGLĄDA ZBILANSOWANY JADŁOSPIS WEGETARIAŃSKI I CZYM RÓŻNI SIĘ OD WEGAŃSKIEGO?

Umów się na spotkanie i poznaj szczegóły diety dostosowanej do indywidualnych potrzeb organizmu!